Agregaty chłodnicze samochodowe pozwalają na przebudowę dowolnego busa, czy samochodu półdostawczego na chłodnię. Zabudowa izoterma jest tańsza niż kupno auta wyprodukowanego jako auto chłodnicze. Na rynku działa wiele firm, które zajmują się tego typu przeróbkami a potem serwisowaniem aut.
Agregat chłodniczy, który jest zamontowany w samochodzie funkcjonuje w gruntownie podobny sposób, jak agregat w lodówce. Czynnik chłodniczy (glikol, freon albo inna substancja) krąży przez cały czas w obiegu zamkniętym, a jego ruch powoduje sprężarka, która włącza się i wyłącza w współzależności od tego, czy żądana temperatura została uzyskana. Tak sprężony gaz trafia do skraplacza, który zwykle znajduje się poza samochodem, na zewnątrz.. W skraplaczu zmienia własną postać w ciecz (stąd nazwa skraplacz) i oddaje pozyskane ciepło z komory auta, by ponownie się schłodzić. Następnie tak schłodzona ciecz przemieszcza się rurkami plastikowymi do parownika i chłodzi komorę samochodu. W związku z tym, że w czasie skraplania część gazu wydostaje się z obiegu, w pewnych sytuacjach należy uzupełniać czynnik chłodzący. Agregat samochodowy chłodnia może działać bezawaryjnie kilka lat, ale czasem nierzadko konieczna jest naprawa. W pewnych przypadkach zapycha się filtr przepływu cieczy. To sprawia, że czynnik chłodzący nie może zdobyć się do parownika. Wówczas niezbędne jest rozmontowanie całego układu i wyczyszczenie filtra. W większości instalacji filtr zamontowany jest w widocznym miejscu i można to zrobić samemu, bez konieczności wizyty w serwisie. Nowe instalacje w pewnych przypadkach się zapowietrzają, to także dość prosta awaria, którą zwykle udaje się wyeliminować poprzez odkręcenie na moment zaworu zabezpieczającego. Jeżeli w układzie pojawi się wyciek lub problem z uruchomieniem agregatu, konieczna jest wizyta w serwisie. Tego typu awarii nie da się wyeliminować bez specjalistycznego sprzętu. Kiedy w samochodzie powietrze nie schładza się do żądanej temperatury całkiem możliwe, że jest za niewiele czynnika chłodzącego. Tak samo, gdy schładzanie trwa zbyt długo.
Dodatkowe informacje: zabudowa izoterma.