Aktywność marketingowa w internecie wymaga od nas zachowania odpowiedniej dozy czujności. Prowadzenie reklamy w sposób nieodpowiedzialny naraża nas nie tylko i wyłącznie na kontrowersję, niemniej jednak też utratę odpowiedniego wizerunku w oczach ewentualnych klientów. Decydując się na metodę promocji strony internetowej jaką jest pozycjonowanie stron powinniśmy pamiętać o wielu zmiennych wpływających na finalny efekt a także reputację w swojej branży.
Jak przeprowadzić research, by mieć pewność, że przygotowujemy wszystko prawidłowo?Kiedy zaczynamy rozważać rozpowszechnienie za pośrednictwem wyszukiwarki Google dobrym pomysłem będzie sięgnięcie po poradę specjalisty. Wielu z nich prowadzi blogi internetowe, na których dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem. Usługi takich osób są z reguły wyższej jakości, ale przez to bywają znacznie droższe od tych mniej popularnych. Warto jednakże pamiętać o ich stronach jako rzetelnych i sprawdzonych źródłach wiedzy. Możemy obsługiwać je w ramach posiłkowania się przy samodzielnym pozycjonowaniu czy przy weryfikowaniu aktywnościpodjętych przez kogoś.Na czym polegałby research przy wybieraniu specjalisty SEO? Po pierwsze sprawdźmy ceny. Jeżeli już te są podejrzanie niskie, a witryna wykonawcy nie przypomina tej zgodnej z obecnymi trendami to najpewniej musimy pominąć taką osobę i przejść dalej. Wysokie ceny są częstym trikiem stosowanym przez średniej wielkości agencje, które liczą na swoisty brak orientacji swoich klientów. Należy mieć na uwadze koszty powiązane z poszczególnymi działaniami i jeśli nie mamy pewności to najlepiej wypytać o nie indywidualnie. Cena podstawowej optymalizacji z reguły waha się w granicach 500 – 5000 zł (górna stawka dla dużych witryn internetowych).Pamiętajmy, że nie każdą stronę pozycjonuje się w ten sam sposób. Cel pozycjonowania może być skrajnie różny. Na przykład lokalnie działający butik raczej nie będzie potrzebował solidnego PR-u, by wyszukać się pod lokalnymi frazami. Tutaj najczęściej wystarczy obecność na mapach, w usłudze Google Moja Firma i na portalach z informacjami turystycznymi. Innym przypadkiem są internetowe sklepy, gdzie najczęściej niezbędna jest współpraca z innymi firmami prowadzącymi działalność o zbliżonym charakterze dla pozyskania linków. Gdy prowadzimy bloga najrozsądniejszym pomysłem jest skupienie się na wartościowych treściach, które usatysfakcjonują naszych użytkowników i spotkają się z pozytywnym feedbackiem. Więcej: linki pozycjonujące.