Gadżety reklamowe

W kosztach firmowych można ujmować różnorodne wydatki i możemy wymienić tutaj w głównej mierze wydatki na prezenty, których koszt nie przekracza 10 złotych. Z takich prezentów nie należy się w dodatku rozliczać, zatem nie stanowią one kłopotu w ujęciu finansowym i podatkowym. Prezentów tego typu możemy wręczyć wiele i firmy zmierzające do poprawienia swojej pozycji na rynku bardzo chętnie z tego korzystają.

Jest faktycznie wiele firm, które bardzo chętnie kupują gadżety reklamowe i dystrybuują je w swoim środowisku. Co prawda brelok reklamowy może się wydawać takim codziennym drobiazgiem i tak de fakto mało kosztuje, bo jego cena wynosi maksymalnie kilka złotych, zatem każdy może sobie na niego pozwolić, ale ten gadżet może być bardzo miłym dodatkiem do zakupów i skłaniać w późniejszym czasie do ponownego zainteresowania się oferta. Każda firma chciałaby posiadać lojalnych klientów czyli takich klientów, którzy powracają i kupują ponownie. Żeby to natomiast było możliwe, oferta musi być realnie interesująca i mowa tu nie tylko i wyłącznie o niskich kosztach, niemniej jednak też o wszystkich dodatkowych bonusach, a brelok z grawerem przedstawiającym logo firmy lub wręcz imię klienta jest bardzo miłym dodatkiem. Potęga gadżetów reklamowych tkwi w ich prostocie. Po prostu dajemy klientowi albo potencjalnemu klientowi coś za darmo, a Urząd Skarbowy nie powinien wnosić żadnego sprzeciwu w związku z uwzględnieniem wydatków na takie gadżety w kosztach uzyskania przychodu. Powinno się pamiętać, że można je w ten sposób ujmować dopóty, dopóki prezenty nie spełniają funkcji reprezentacyjnej. Za funkcję reprezentacyjną uważamy prezenty drogie i równocześnie całkowicie niepotrzebne. Zwykłe gadżety takie jak brelok z logo nie są kwalifikowane do reprezentacji, a do tradycyjnych prezentów i równocześnie metod promocji, więc wydatki na nie poniesione można odliczyć od podatków i mowa tu zarówno o wysokości podatku dochodowego, jak i należnego podatku VAT. Zasada ta obowiązuje nawet w sytuacji bardzo dużej liczby tanich gadżetów bez względu na region ich sprzedaży. Możliwość zaliczenia tych wydatków do kosztów powoduje, że ostatecznie marketing jest znacznie tańsza.

Sprawdź również informacje na stronie: parasole reklamowe